דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה אומרים המנהלים הגדולים במשק 

מאת    [ 14/07/2012 ]

מילים במאמר: 549   [ נצפה 1837 פעמים ]

מה באמת חושבים בכירי המנכלים של החברות המובילות במשק הישראלי.

לאחר שאתה שומע וקורא ראיונות עם בכירי המנכלים של הרשת, ושל החברות עם השמות המפוצצים של פירמות הייעוץ, המימון,האסטרטגיה, אתה לא יכול שלא להבין כי כולם במצוקה. מצוקה שבהחלט לא היו רוצים להכנס אליה, אליה להמשיך את המומנטום של הרווחים הנאים והתחרות הפחותה בעסקים אותם הם מנהלים. 

כן, פחד מהעתיד, פחד שהשומנים של עד 2011 ילכו ויעלמו, פחד מפני הנודע, כבר לא ניתן לסמוך על כול חברות המקרו כלכליות המפתחות תחזיות לפי פרמטרים חשבונאיים או סטטיסטיים ולבנות את השיווק וההשקעה בפעילות של החברה לפיהם. כבר שום דבר עבורם לא בטוח ולשום פעולה שיווקית כזאת ואחרת חוץ ממקרים יוצאי דופן הפחד לא ישתנה.

כ-יועץ עסקי מדהים הוא לשמוע עד כמה כולם מדברים על המהפכה החברתית כמה היא שינתה את מפת העסקים בישראל, ואני אומר לכם ומכריז כאן ב-ר גלי כי לא המהפכה החברתית שינתה את מפת העסקים הגדולים בישראל אלה הם עצמם שינו את המפה. הם שינו את המפה ברצון שלהם "לבלוע" כמה שיותר, הם שינו את המפה בזה שנגררו לכול מרכז קניות כזה או אחר והקימו עוד חנויות ראווה, הם שינו את המפה בזה שהגדילו את ההוצאות שלהם לראווה וגבו מהציבור סכומים בהתאם, הם שינו את המפה שהביאו יותר ויותר חברות מחול לפתוח מרכזים מכירתיים בישראל, הם שינו את המפה כאשר גופים לא בנקאים שכנעו בכול מדיה אפשרית לקבל מהם הלואות בריביות רצחניות תוך שהם מדגישים את הפינוק, ולפנק, ולפנק, ולפנק. מי שזוכר עדיין את הפרסום.

המהפכה החברתית לא שינתה דבר. כ-יועץ עסקי אני יכול לאמר לכם שמה ששינה הוא: הריבוי, התחרות, מיקור החוץ, הרגולטור, המזרח, הטכנולוגיה, הסמארטפונים, האינטרנט, אי בי וכ"ד. זה שינה את מפת השיווק,הקימונעות, והמסחר בישראל.

כ-יועץ אסטרטגי אני ממשיך ושומע את המנכלים, ובקשב רב מאזין כיצד הם מסבירים שהיום.היום. המדיניות היא להיות יותר קשובים לצרכן הישראלי, ובמילים פשוטות להיות "חבר" עם הצרכן הישראלי, לא לקרוא לצרכן, צרכן אלה לקרוא לו ולהתיחס אליו כבנאדם, שווה מול שווים. אבל כאן מנכלים יקרים איבדנו את הרכבת. הצרכן יודע היטב כי בכספו המשווק חפץ ולא ביותר מזה, אם אתם כמעט כולכם אומרים שהיום חייבים יותר להתיחס לצרכן כבן אנוש אז דעו שבן אנוש יודע להבדיל בין חבר לבין ספק שרוצה דרך החברות למכור לו.

רק בדרך השיווק שאתם מתכננים להטמיע בלהיות חברים של הלקוחות אתם עושים שוב את אותה טעות. 

אתם שוב "עובדים" על מוחו האנושי של הצרכן.

בואו נרד כולנו מהעץ הגבוהה שאליו המשק טיפס ונמקם את עצמנו בהתאם לגודלנו הטבעי.

בואו נציע ללקוחות הצעות אטרקטיביות שיוכלו לצאת מעסק שעשו בו קיצוץ וצמצום רוחבי ואורכי על מנת להיות עם הצעות אטרקטיביות ללקוחות.

בואו נבין שאם כול מסעות הפרסום, והמיתוג, וההבטחות למינם, לא נחזיר את אמון הלקוח. הוא יחפש בזול. כי הוא גילה שהוא "פראייר" הוא גילה שבמדינת היהודים "עובדים עליו" (זוכרים את תעריפי החברות הסלולריות עד לפני 5 חודשים.) הצרכן הישראלי המבקר בחול מדי שנה בשנה למד מה זה מבצע ומה זה סייל. הוא יודע שמבצע וסייל זה 70% הנחה מהמחיר הרגיל ולא כמו שהורגל כאן כי מבצע או סוף עונה או סייל זה 40% מהמחיר הכי גבוהה. והכי ניתן לראות את זה ברשתות הבשמים בו בושם מוכר עומד למבצע של 40% ממחיר מופקע של 600 ש"ח. האם מישהו ברשתות הבשמים לא הפנים שהצרכן יודע שעובדים עליו?

כמי שנותן ייעוץ עסקי אני מאמין שלהיות מותג או משווק לצרכן הישראלי צריך לבוא ממקום אמיתי, וכול הקלישאות שאנו שומעים מהמנכלים הבכירים הם בסך הכול.מילים. 

דורון עמית הינו יועץ עסקי,שיווקי,מכירתי...יועץ וגם מלווה...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב